ໜ່ວຍງານຄວາມຮ່ວມມືດ້ານການຕໍ່ຕ້ານໂຈນສະລັດໃນພຸມິພາກລາຍງານວ່າ ເກີດເຫັດການປຸ້ນກາງທະເລ ແລະ ໂຈນສະລັດປຸ້ນເຮືອເພີ່ມຂຶ້ນເປັນ 2 ເທົ່າ ທົ່ວອາຊີ ໃນຊ່ວງເຄິ່ງທຳອິດຂອງປີ ເມື່ອທຽບກັບປີທີ່ແລ້ວ
ໃນຊ່ວງເຄິ່ງທຳອິດຂອງປີນີ້ ເກີດເຫດລວມ 50 ເທື່ອ ຂະນະທີຊ່ວງດຽວກັນຂອງປີ 2019 ເກີດຂຶ້ນ 25 ເທື່ອ
ຊ່ອງແຄບສິງກະໂປ ໜຶ່ງໃນເສັ້ນທາງຂົນສົ່ງສິນຄ້າທາງເຮືອທີ່ຄຶກຄັກທີ່ສຸດໃນໂລກ ພົບກັບເຫດຮ້າຍ 16 ເທື່ອ ໃນລະຫວ່າງເດືອນ ມັງກອນ ຫາ ມິຖຸນາ
ການກໍ່ເຫດທີ່ເພີ່ມຂຶ້ນຄາດວ່າ ມີສ່ວນມາຈາກເສດຖະກິດຕົກຕ່ຳໃນຊ່ວງການລະບາດຂອງໂຄວິດ-19
ໜ່ວຍງານທີ່ຈັດການລາຍງານນີ້ມີຊື່ວ່າ ຂໍ້ຕົກລົງຄວາມຮ່ວມມືລະດັບພິມິພາກວ່າດ້ວຍການປາບປາມໂຈນສະລັດ ແລະ ການປຸ້ນຈີ້ໂດຍໃຊ້ອາວຸດໃນອາຊີ (Regional Cooperation Agreement on Combating Piracy and Armed Robbery against Ships in Asia-- ReCAAP)
ລາຍງານລະບຸວ່າເຫດຮ້າຍເພີ່ມຂຶ້ນໃນ ບັງກະລາເທດ, ອິນເດຍ, ອິນໂດນີເຊຍ, ຟິລິປິນ, ຫວຽດນາມ ແລະ ທະເລຈີນໃຕ້
ReCAPP ນິຍາມການປຸ້ນທີເກີດຂຶ້ນນອກເຂດອຳນາດຕາມກົດໝາຍຂອງລັດໃດໜຶ່ງ ຖືເປັນການກໍ່ເຫດໂຈນສະລັດ ແຕ່ນອກເໜືອຈາກນັ້ນແລ້ວ ຖືເປັນການປຸ້ນໂດຍໃຊ້ອາວຸດ
ມາຊາຟູມິ ຄູໂລກິ ຜູ້ອຳນວຍການບໍລິຫານຂອງ ReCAAP ກ່າວວ່າ ການກໍ່ເຫດເພີ່ມຂຶ້ນຈົນໜ້າກັງວົນ
“ອາດຊະຍາກຳນ້ອຍໆ ຖ້າບໍ່ແກ້ໄຂ ກໍ່ແາດເຮັດໃຫ້ແາດຊະຍາກອນໄດ້ໃຈກໍ່ເຫດທີ່ຮ້າຍແຮງຂຶ້ນໄດ້” ລາວກ່າວ
ແບຣນດອນ ພຣິນສ ນັກວິຊາການດ້ານເຫດໂຈນສະລັດໃນທະເລ ໃນມະຫາວິທະຍາໄລເທນເນສຊີ-ນ໊ອກວິວ ລະບຸວ່າ ການກໍ່ເຫດໂຈນສະລັດ ແລະ ການປຸ້ນໃນອາຊີຈຳນວນຫຼາຍ ເກີດຂຶ້ນເມື່ອໂອກາດອຳນວຍ
"(ບາງຄັ້ງ) ໂຈນສະລັດກໍ່ຄືຊາວປະມົງທີ່ເຫັນວ່າ ການກໍ່ເຫດເປັນການຊ່ວຍເສີມລາຍໄດ້" ລາວກ່າວ "ໃນຫຼາຍພື້ນທີ່ຂອງອາຊີ ໂຈນສະລັດເປັນເປັນໄວລຸ້ນວ່າງງານ ທີ່ເດີນທາງໄປບາຕຳ (ອິນໂດນີເຊຍ) ຫຼື ບ່ອນອື່ນໆເພື່ອຫາວຽກເຮັດ"
"ເຫດໂຈນສະລັດທີ່ເກດຂຶ້ນເມື່ອໂອກາດອຳນວຍ ກໍຄືກັບການຈີ້ປຸ້ນຢູ່ເທິງພື້ດີນ ຖ້າເຈົ້າເຫັນວ່າຄຸ້ມຄ່າກໍ່ອາດຈອງສ່ຽງເບິ່ງ"
ເຮົາເຫັນການກໍ່ເຫດຫຼາຍຄັ້ງທີ່ມີຄົນ 3-8 ຄົນຢູ່ເທີງເຮືອລຳນ້ອຍ ແລ່ນເຂົ້າໄປຫາເຮືອລຳໃຫຍ່ກວ່າແລ້ວປີນຂຶ້ນໄປ ປົກກະຕິຈະໃຊ້ມີດຫຼືອາວຸດອື່ນໆໃນການລັກເຄື່ອງ ແລ້ວກໍ່ອອກໄປຢ່າງວ່ອງໄວ"
ສິງຂອງຍອດນິຍົມທີ່ຖືກປຸ້ນໄປມີຫຼາຍຢ່າງລວມເຖີງ ເສດເຫຼັກ, ຊິ້ນສ່ວນເຄື່ອງຈັກ, ອຸປະກອນສື່ສານຈາກຫ້ອງຄວບຄຸມເຮືອ ແລະ ຊັບສິນສ່ວນຕົວຂອງລູດເຮືອ
ພຣິນສ ເວົ້າວ່າ ການລະບາດທີ່ເກີດຂຶ້ນທົ່ວໂລກ ອາດເຮັດໃຫ້ມີຄົນກໍ່ເຫດອາດຊະຍາກຳທາງທະເລຫຼາຍຂຶ້ນ
"ຄວາມກັງວົນຂອງຂ້ອຍແມ່ນ ໂຄວິດ-19 ຈະເຮັດໃຫ້ການຄ້າໂລກຫຼຸດລົງ ເຊິ່ງຈະເຮັດໃຫ້ການເຕີບໂຕຊະລໍຕົວ ຄວາມຍາກຈົນເພີ່ມຂຶ້ນ ແລະ ການວ່າງງານກໍ່ຈະນຳໄປສູ່ການກໍ່ເຫດໂຈນສະລັດໃນທະເລເພີ່ມຂຶ້ນ"
ແມ້ວ່າການລັກພາຕົວຈະບໍ່ຄ່ອຍເກີດຂຶ້ນໃນອາຊີ ແຕ່ກໍ່ມີເຫດການເກິດຂຶ້ນ ReCAAP ໄດ້ລາຍງານລາຍລະອຽດຂອງເຫດການໜຶ່ງທີ່ເກີີດຂຶ້ນນອກຊາຍຝັ່ງລາຮັດດາຕູຂອງມາເລເຊຍ ເມື່ອເດືອນ ມັງກອນ ໂດຍລູກເຮືອ 5 ຄົນ ຖືກລັກພາຕົວຈາກເຮືອຈັບປາ ຍັງຄົງຖືກຄວບຄຸມຕົວຢູ່ໃນຕອນນີ້
ຕອນນີ້ມີການກໍ່ເຫດທີ່ຮຸນແຮງຫຼາຍຂຶ້ນທົ່ວໂລກ
ຈາກຂໍ້ມູນຂອງສຳນັກງານທາງທະເລລະຫວ່າງປະເທດ (International Maritime Bureau - IMB) ຕັ້ງແຕ່ເດືອນມັງກອນທີ່ຜ່ານມາ ມີນັກເດີນເຮືອລວມ 77 ຄົນ ຖືກຈັບເປັນຕົວປະກັນ ຫຼື ລັກພາຕົວເອີ້ນຄ່າໄຖ່
ຂໍ້ມູນນີ້ເລືອກມາສະເພາະເຫດທີ່ເກີດຂຶ້ນໃນອ່າວກິນີນອກຊາຍຝັງອັຟຣິກາຕາເວັນຕົກ ເຊິ່ງຫຼາຍກວ່າ 90% ຂອງເຫດການລັກພາຕົວທາງທະເລທົ່ວໂລກເກີດຂຶ້ນບ່ອນນີ້
Credit: bbc.com
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น